استعلام جرائم رانندگی

استعلام جرائم رانندگی خانه

استعلام ميزان تخلفات رانندگي

الف - حضوري

مراجعه به يكي از دفاتر پليس10+ و ارائه كارت شناسايي وسيله نقليه جهت دريافت صورت وضعيت جرايم رانندگي 


مدارك لازم : كارت شناسايي وسيله نقليه

ب - غيرحضوري

  1. ارسال VIN
  2. ارسال ( وي آي ان ) وسيله نقليه از طريق پيامك به شماره 1101202020 و در صورت افزودن ستاره به انتهاي آن شناسه قبض و پرداخت نيز اعلام مي شود كه مي توان نسبت به پرداخت تخلفات رانندگي مربوطه اقدام نمود .

  3. ارسال پيامك با فرمت : *8 رقم كنار باركد مندرج در پشت كارت وسيله نقليه # به شماره 1101202020
  4. تماس با شماره تلفن 88288888
  5. لینک مربوط به استعلام میزان تخلفات رانندگی موجود در همین سایت

تذکر :

VIN شماره 17 رقمی است که برروی کارت خودرو به صورت عمودی و بر روی سند مالکیت خودرو به صورت افقی درج شده است .

 

 

 

فرآیند پرداخت و اعتراض به تخلفات رانندگی مربوط به خودروهای دارای جرائم بالای ده میلیون ریال

 

تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389

در صورتیکه مبلغ جریمه خودرویی به ده میلیون ریال 10.000.000 برسد ، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یکماه از تاریخ ابلاغ ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض به واحد مندرج در ماده 5 این قانون اقدام ننماید ، راهنمایی و رانندگی مکلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه می باشد . در صورت اعتراض ، واحد مزبور موظف است در خصوص این موارد ظرف یک هفته تعیین تکلیف نماید .

 

نحوه پرداخت تخلفات رانندگی خودروهای دارای جرائم بالای ده میلیون ریال

الف-حضوری

مالک یا متصرف قانونی وسیله نقلیه با در دست داشتن کارت یا سند مالکیت خودرو به واحدهای اجرائیات یا دفاتر پلیس +10 مراجعه و پس از اخذ صورت وضعیت تخلفات رانندگی مربوطه با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت درج شده بر روی آن ، از طریق درگاههای الکترونیکی بانک ملی ایران نسبت به پرداخت آن اقدام می نماید .

ب-غیرحضوری

پس از دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت به یکی از روشهای عنوان شده بالا نسبت به پرداخت آن از طریق درگاههای الکترونیکی بانک ملی ایران اقدام گردد .

 

نحوه اعتراض به تخلفات رانندگی خودروهای دارای جرائم بالای ده میلیون ریال

مراجعه به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی

آدرس واحدهای مربوطه درتهران بزرگ


يگان


آدرس پستي


تلفن

 

 

 

منطقه 21

 

تهرانسر ـ انتهای بلوار یاس

 

44538808

 

 

 

منطقه 16

 

 

خیابان بعثت ـ خیابان رجائی جنوبی ـ خیابان هلال احمر ـ مقابل سیلو

 

55330307

 

 

منطقه 12

 

واحد شماره 3 مستقر در منطقه 12 پلیس راهور تهران بزرگ .
آدرس : خیابان شوش نرسیده به میدان شوش پشت بوستان بهاران جنب کلانتری 112

 

 

 

 

منطقه 14

 

 

خیابان نبرد ـ میدان نبرد ـ انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی

 

33057528

 

 

منطقه 1

 

واحد شماره 5 مستقر در منطقه یک پلیس راهور تهران بزرگ .
آدرس: بزرگراه ارتش بلوار اوشان نبش میدان اوشان

 

 

 

 

منطقه 10

 

 

بزرگراه نواب ـ تقاطع خیابان محبوب مجاز (ویژه جانبازان ـ ایثارگران و خانواده شهداء)

 

 

55437161

 

 

منطقه 20

 

 

شهرری ـ خیابان استخر ـ روبروی فروشگاه شهروند

 

55902110

 

 

منطقه 3

 

 

بزرگراه حقانی ـ نرسیده به تقاطع جهان کودک ـ مقابل پارک آب و آتش

 

86083244

 

 

منطقه 22

 

همت غرب ـ آزادگان جنوب ـ شهرک گلستان ـ بلوار گلها ـ خیابان یاسمن جنوبی

 

 

44736840

 

 

منطقه 1

 

واحد رسیدگی دادسرای ناحیه 32. آدرس: خیابان آزادی نبش رودکی پشت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ

 

 

 

در سایر استانها نیز می توان به واحدهای رسیدگی مرکزاستان مراجعه نمود .


مدارک لازم

  1. اصل کارت شناسایی و اصل سند مالکیت خودرو
  2. تکمیل فرم درخواست
  3. کارت شناسائی معتبر مالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی آن

تذکر :

  • واحد رسیدگی حداکثر به مدت یک هفته نسبت به بررسی اعتراض و صدور رای اقدام و ضمن ابلاغ به معترض نتیجه را توسط نماینده پلیس راهور در سامانه اجرائیات ثبت نماید .
  • درخواست هایی که قبلا رسیدگی شده است پذیرش نخواهد شد
  • از پذیرش درخواست شرکتها و سازمانها بصورت فهرستی خودداری می شود .
  • به استناد ماده 5 قانون مذکور رای صادره توسط واحد رسیدگی قطعی است .

     

استعلام وضعيت نمره هاي منفي گواهينامه

 

ارسال شماره گواهينامه از طريق پيامك به شماره 1101202020



رسيدگي به اعتراض نمره هاي منفي تخلفات رانندگي

  1. مراجعه معترضين موصوف به واحدهاي اجرائيات در سراسر كشور
  2. تسليم اعتراض خود با ذكر دلايل
  3. كارشناس واحد اجرائيات پس از انطباق مدارك مثبته معترض نسبت به رسيدگي اعتراض اقدام و نتيجه را در حداقل زمان ممكن به معترض ابلاغ مي نمايد .

مدارك لازم :

    • اصل گواهينامه رانندگي
    • تكميل فرم درخواست
    • قولنامه ، وكالتنامه يا هر سند قانوني كه بيانگر فروش وسيله نقليه باشد
    • هرگونه سند يا مدرك جهت اثبات دليل

 

 

رسيدگي به اعتراضات تخلفات رانندگي

الف - رسيدگي به قبض جريمه

  1. مراجعه معترضين موصوف به واحدهاي اجرائيات در سراسر كشور
  2. تسليم اعتراض خود با ذكر دلايل
  3. توضيح : مهلت مقرر عبارت است از شصت روز از تاريخ مندرج در قبض جريمه يا تاريخ ابلاغ شده در قبض جريمه اي كه به اطلاع متخلف مي رسد .

  4. در صورتي كه شخص ديگري غير از مالك خودرو مرتكب تخلف شده و معترض مي باشد ؛حضوروي الزامي است .
  5. چنانچه معترض پس از دريافت نتيجه رسيدگي اصرار بر رسيدگي مجدد داشته باشد مراتب را به واحد اجرائيات اعلام نمايد تا به نزديكترين واحد رسيدگي معرفي شود .
  6. معترض با همراه داشتن معرفي نامه در مهلت مقرر مذكور در بند1 به واحد رسيدگي مراجعه نمايد .
  7. در صورت راه اندازي سامانه الكترونيكي بجاي معرفي نامه ، شماره پيگيري مكفي است .
  8. واحد رسيدگي نسبت به بررسي اعتراض و صدور راي در قالب فرم مربوطه اقدام و ضمن ابلاغ به معترض نتيجه را توسط نماينده پليس راهور در سامانه اجرائيات ثبت نمايد .

مدارك لازم :

    • اصل كارت شناسائي و اصل سند مالكيت خودرو
    • تكميل فرم درخواست
    • كارت شناسائي معتبر مالك وسيله نقليه يا وكيل قانوني آن
    • كارت شناسائي راننده متخلف ( در صورتي كه شخص ديگري غير از مالك خودرو راننده باشد )

 

ب - رسيدگي به صورت وضعيت جرايم و تخلفات رانندگي

  1. مراجعه مالك وسيله نقليه به دفاترپليس +10 ، اخذ صورت وضعيت ، تكميل فرم درخواست در صورت اعتراض تحويل آن به كاربر اجرائيات دفاتر ، پرداخت هزينه مربوطه مطابق فرم الف
  2. تذكر :
    درخواست هايي كه قبلارسيدگي شده است پذيرش نخواهد شد . 
    صورت وضعيتهاي شكايت دار پذيرش نشده و مي بايست به نزديكترين واحد اجرائيات مراجعه نمايند . 
    از پذيرش درخواست شركتها و سازمانها بصورت فهرستي خودداري مي شود .

  3. زمان رسيدگي غيرحضوري در هيات ها در ساعت اداري و از ساعت 7 الي 14 مي باشد و بعد از ساعت مقرر سامانه غيرفعال مي گردد .
  4. نتيجه رسيدگي الترونيكي و غيرحضوري حداكثر بعد از 24 ساعت و از طريق پيامك با شماره تلفن همراه مندرج در فرم درخواست و توسط شركت پژوهش و توسعه ناجي به متقاضي ابلاغ مي گردد .
  5. در صورتيكه متقاضي فاقد تلفن همراه براي دريافت پاسخ باشد مي تواند به دفاتر خدمات الكترونيك مراجعه و با ارائه شماره پيگيري مندرج در رسيد پذيرش ، پاسخ خواسته خود را دريافت نمايد .
  6. چنانچه معترض پس از دريافت نتيجه رسيدگي اصرار بر رسيدگي مجدد داشته باشد مراتب را به كاربر دفتر اعلام نمايد .
  7. كاربر دفتر پليس +10 مراتب اعتراض مجدد را در سامانه رسيدگي ثبت و با ارائه معرفي نامه ، معترض را به نزديكترين واحد رسيدگي معرفي نمايد .
  8. در صورت راه اندازي سامانه الكترونيكي رسيدگي مراتب به صورت سيستمي به كارتابل واحد رسيدگي ارجاع مي شود .
  9. معترض با همراه داشتن معرفي نامه در مهلت مقرر مذكور در بند1 به واحد رسيدگي مراجعه نمايد .
  10. در صورت راه اندازي سامانه الكترونيكي بجاي معرفي نامه ارائه شماره پيگيري مكفي است .
  11. واحد رسيدگي نسبت به بررسي اعتراض و صدور راي اقدام و ضمن ابلاغ به معترض نتيجه را توسط نماينده پليس راهور در سامانه اجرائيات ثبت نمايد .

مدارك لازم :

    • اصل كارت شناسائي و اصل سند مالكيت خودرو
    • تكميل فرم درخواست
    • كارت شناسائي معتبر مالك وسيله نقليه يا وكيل قانوني آن